Sertai Kami di Facebook

Please Wait 300 Seconds...!!!

x
Home » » Jadilah Orang Yang Berjaya Di Pejabat

Jadilah Orang Yang Berjaya Di Pejabat


Jika anda seorang wanita dan inginkan menjadi seorang wanita yang berjaya di dalam karier di pejabat. Anda haruslah bersikap cergas dan bijak. Selain itu, ada perkara yang lain boleh membantu seorang wanita untuk mendapatkan kejayaannya di pejabat. Di sini saya senaraikan beberapa cara bagaimana seorang wanita dapat melakukannya.

Ikut disiplin masa.
Anda haruslah membiasakan diri untuk datang awal ke pejabat, kalau boleh biarlah awal 15 minit daripada waktu kerja. Biarkanlah diri anda rehat seketika sebelum melakukan tugas di pejabat.

Banyak bertanya.
Anda haruslah bertanya untuk membantu diri anda mendapatkan ilmu yang berguna. Jangan sekali-kali merasa ragu-ragu untuk bertanya sesuatu perkara yang tidak anda ketahui pada yang lebih arif tentangnya.

Bergaul supaya anda tidak ketinggalan.
Pergaulan yang luas akan membuat anda memiliki ramai rakan kerja. Tidak usah malu untuk bergaul dengan semua rakan sekerja anda, sama ada dikalangan pekerja bawahan mahupun pegawai atasan. Sikap ini juga membantu anda jika anda mempunyai masalah mengenai pekerjaan.

Hindari bergosip.
Hati-hati gosip mungkin membawa anda dalam situasi berbahaya. Usahakan anda tidak memihak mana-mana jika berlaku ketegangan antara rakan sekerja.

Bersikap ramah.
Selalu tersenyum dan ramah terhadap semua rakan sekerja baik pada pekerja bawahan mahupun atasan anda. Tetapi hindari juga jangan sampai ramah yang keterlaluan. Nanti mungkin ada yang rimas untuk bersama anda.

Tampil keyakinan.
Yakinkan diri anda yang anda mampu melakukan tugas yang akan di beri.

Selalu bertanya kepada diri sendiri.
Apakah yang boleh saya lakukan pada hari ini? Pertanyaan ini akan mendorong anda lebih kreatif.

Jangan menunda kerja.
Siapkan terus kerja yang memang perlu diselesaikan hari ini. Buangkan jauh fikiran “selesaikan besok sahaja”. Menunda kerja bermakna anda menambah kerja anda sendiri.



0 Komen:

Post a Comment