Sertai Kami di Facebook

Please Wait 300 Seconds...!!!

x
Home » , , , , , » Jom Tengok Astro di dalam PC

Jom Tengok Astro di dalam PC

Haa..tengok tajuk post ni korang dah tahu kan apa aku nak kongsikan pada kali ni. Bagi sesiapa yang teringin sangat nak tengok Astro kat PC/Laptop/Komputer, bolehlah download file Astro Mobile kat bawah ni nanti. Kelajuan semasa tengok cerita tu bergantung pada line korang. Kalau laju, senanglah tengok. Tak ada yang lekat-lekat.

Tapi, yang ni bukan Astro yang ada kat dalam tv. Astro Mobile ni yang asalnya adalah untuk telefon bimbit/hp korang yang canggih-canggih tu. Jadi, jangan tanya aku kenapa channel tu tak sama dengan yang ada kat dalam tv tu k. Aku tengok ni pun time aku bosan-bosan (^_^). Untuk tengok channel Astro yang ada kat bawah ni, korang perlu ada Real Player kat PC korang. Ingat!! Install Real Player dulu baru dapat tengok. Lepas tu korang double click je file-file yang ada kat dalam tu. Baru dapat main. Kalau nak tengok kat Nokia tu, korang perlu ada Real Player yang khas untuk telefon bimbit. Kalau kat Sony Ericsson, korang tak perlu install apa-apa. Cuma setting kena ada la untuk streaming. Korang buka file tu & main kat browser. Tapi, sebelum tu korang kena pastikan kredit korang banyak k (^.^). Tapi, aku tak berapa ingatlah kalau nak tengok kat telefon bimbit ni. Kalau salah, minta maaf k. Jangan korang fire aku nanti.

Channel yang ada kat bawah ni cuma ada Astro AEC, Astro AFC, Astro Animax, Astro Aruna, Astro Ceria, Astro Cartoon Network, Astro Discovery, Astro Disney, Astro History, Astro Oasis, Astro Prima & Astro Ria. Yang lain tu, aku tak jumpa. Korang tolong cari k. Aku teringin nak tengok ESPN, tapi rezeki tak ada kan. Lupa pula, kalau korang nak tahu channel tu tengah live atau tak. Nanti, aku tunjuk screenshot kat bawah k. Kalau channel tak live, bila korang buka je channel tu, keluar benda yang sama je. Mesti korang bosankan. Jadi, aku tengok channel yang live je. Tapi, channel tu tak semestinya live sentiasa. Kadang-kadang jadi tak live juga. Macam tu juga yang tak live. Mungkin channel off time tu.

Screenshot live channel:

Screenshot channel tak live (rakaman):


PERHATIAN: Kualiti video tidak memuaskan!! Dan bergantung pada line korang. Kalau slow, kemungkinan untuk video tidak keluar adalah tinggi. Astro Ria adalah salah satu channel yang ringan untuk distreaming. Kalau korang tak dapat streaming channel tu, bermakna yang lain lagi la susah.


Link untuk download Astro Mobile: Uploading
Mirror: Mediafire

3 comments:

  1. uit..xbagi kredit kat kite pun..xpe2..xde hal punye.. (^_^)

    ReplyDelete
  2. salam....saya dah download astro mobile tapi apabila di extract file menjadi kmp-realmedia file .....n s\aya cuba buka pki realplayer tak boleh....tlg saya....nas(nasrullahmohamedgani@yahoo.com)

    ReplyDelete
  3. x ada gambar pon.....

    ReplyDelete