Sertai Kami di Facebook

Please Wait 300 Seconds...!!!

x
Home » , » Telefon Bimbit -Tips Yang Tiada Di Dalam Manual

Telefon Bimbit -Tips Yang Tiada Di Dalam Manual

1. Pernahkah anda bergaduh dengan pasangan anda, apabila anda menelefon, hp dia masuk voicemail.Sedangkan anda perlu bercakap dengan dia atau anda memang dah rutin menelefon dia.

2. Dan kes bateri hp habis tu, cuma sejak kebelakangan ini sahaja yang berlaku...sedangkan sebelum ini, bila-bila masa anda call, mudah untuk dapat.

3. Bermati-matian pasangan anda berkata, bateri hp dia habis...

Benarkah dakwaan itu?

Ada 2 jawapan: BENAR dan TIPU...

BENAR

1.Takde apa yang boleh dibuat. Cuma, kita belikan dia 8 bateri baru, yang original lagi dan sudah pasti masalah tu takkan timbul lagi.

TIPU

1. Sebenarnya, bateri hp dia tak habis. Yang pasti , dia sedang bergayut dengan seseorang yang mungkin akan menjadi punca peperangan besar jika anda mengetahuinya.

2. Yang pasti, setting pada hp dia, 'call waiting' tidak diaktifkan. Ini menyebabkan, apabila anda mendail, akan masuk 'voicemail.

3. Jika 'call waiting' diaktifkan, maka anda akan tahu dia sedang bergayut sebab ada isyarat 'cal waiting' pada hp anda. Cerdik jugak dia ni...

4. Atau jika dia tidak melanggan 'voicemail' , bila anda dail masa dia bergayut, 'number busy' akan terpapar di skrin anda.

Tahukah anda, cara paling mudah untuk mengesan samada benar atau tidak dia bergayut atau memang bateri dia habis.

1. Sebaik anda mengetahui, hp pasangan anda masuk 'voicemail' selepas didail, lakukan perkara mudah ini.

2. Pastikan hp anda disetkan pada: 'delivery report on"

3. Segera hantar satu mesej kepada nombor dia atau lagi senang, mesej kosong.

4. Lihat pada paparan skrin anda atau pada 'delivery report' - jika tertera perkataan 'delivered', bermakna sah pasangan anda sedang bergayut.

5. Tetapi jika tertera 'pending', atau 'waiting', bermakna memang bateri hp dia habis atau dia offkan hp itu atas sebab yang dia sahaja yang tahu.

6. Selepas 15 minit, anda cuba hantar lagi mesej. 'Delivered' terpapar diskrin anda. Bermakna, sekurang-kurang dah 15 minit dia bergayut.

7. Tetapi, jika benar bateri hp habis atau hp off, sebaik sahaja dia aktifkan hp, maka 'pending' pada report anda akan segera bertukar kepada 'delivered'. bermakna mesej yang anda hantar setengah jam tadi, sudah terpapar diskrin dia.

8.Cuba lakukan perkara ini beberapa kali, terutama jika anda selalu call tengahmalam, masih lagi masuk mesej, bermakna anda perlu berfikiran negatif akan apa yang sedang berlaku...!!!
9. Pandai-pandailah anda selesaikan masalah ini...!!!Itu sahaja tips mudah kali ini.

2 comments: