Sertai Kami di Facebook

Please Wait 300 Seconds...!!!

x
Home » » Panduan Memilih Insuran Dan Takaful

Panduan Memilih Insuran Dan Takaful


Islam merupakan “ad-din” yang merangkumi segala aspek kehidupan manusia. Ianya menggabungkan di antara aspek kehidupan di dunia dan di akhirat dalam satu ikatan yang erat dan bersepadu. Sebagai khalifah Allah di muka bumi ini, adalah menjadi lumrah bagi setiap manusia tidak suka apabila ditimpa kecelakaan, musibbah, kehilangan sesuatu yang berharga, malapetaka dan sebagainya. Begitu juga sebaliknya lumrah manusia suka dan cintakan keamanan, kesejahteraan, dan kebahagiaan. Sesuai dengan lumrah semulajadi ini, manusia memerlukan kepada sesuatu bentuk jaminan sosial yang membantu meringankan beban yang di tanggung.

Oleh yang demikian, kami di Takaful Ikhlas sedia membantu tuan/puan dalam memberi nasihat atau perkhidmatan tentang simpanan masa hadapan anda yang lebih terjamin.

Sudahkah tuan/puan menyediakan keewangan yang cukup untuk keluarga tuan/puan bagi menghadapi ranjau dalam kehidupan yang semakin hari semakin mencabar kuasa keewangan tuan/puan? Oleh itu Takaful ikhlas ada menyediakan pelan Ikhlas Saving Takaful (IST) yang mana tuan/puan boleh menyimpan mengikut kemampuan untuk jangka masa tertentu mengikut persetujuan tuan/puan. Didalam pelan IST ini, tuan/puan akan menikmati perlindungan sekiranya berlaku malapetaka atau musibbah keatas diri tuan/puan seperti 40 jenis penyakit kritikal, kemalangan, kematian, dan tidak lupa juga pelepasan cukai untuk individu sekiranya memiliki polisi insuran/takaful.

Untuk perancangan pendidikan anak-anak tuan/puan pula kami di Takaful Ikhlas menyediakan pelan Ikhlas Education Takaful (IET) yang mana tuan/puan sebagai pencadang bagi anak-anak tuan/puan. Sekiranya berlaku apa-apa musibbah keatas tuan/puan sebelum tempoh matang pelan tersebut seperti keilatan kekal atau kematian, tuan/puan tidak perlu lagi menyimpan kedalam pelan tersebut sehingga pelan tersebut matang kerana ianya dilindungi oleh perlindungan tambahan iaitu “Payor Saving”. Sekiranya anak-anak tuan/puan ditimpa musibbah, anak-anak tuan/puan juga turut dilindungi oleh pelan IET ini.

Tuan/puan yang dihormati dan dikasihi, kita sekarang perlulah sedar bertapa pentingnya pelan Takaful untuk DIRI, ANAK-ANAK, dan juga KELUARGA. Ianya hanya dalam bentuk simpanan tetapi simpanan yang mempunyai perlindungan dalam masa yang sama......

Sekiranya tuan/puan sudah membuat pilihan yang BIJAK! Hubungilah saya, dan saya insya’allah sedia memenuhi pilihan bijak tuan/puan.

Note:

Sekiranya tuan/puan memerlukan bantuan lanjut sila emelkan kepada saya atau hubungi saya.

Sekian terima kasih.
Muhamad Hanaffi
Email : muhamad.hanaffi@ymail.com
Tel : 013-7127500
Takaful Ikhlas @ Facebook : http://www.facebook.com/group.php?gid=237399638650




















0 Komen:

Post a Comment