Sertai Kami di Facebook

Please Wait 300 Seconds...!!!

x
Home » , » Download Mp3 : Lagu PERKEP Polis Diraja Malaysia

Download Mp3 : Lagu PERKEP Polis Diraja Malaysia


Size : 4.7 MB
Kandungan : 
Track 1 - Lagu PERKEP PDRM.mp3
Track 2 - Minus One PERKEP.mp3




(Klik Untuk Download Lagu PERKEP)



Lirik Lagu PERKEP

PERKEP POLIS DIRAJA
BERSATU MAJU DAN JAYA
MEMBENTUK IBU SENTIASA
MELAHIRKAN CITA-CITA

BERSAMA BERGANDING TANGAN
HIDUPKAN IKRAR LAUNGAN
BERIKAN SEMANGAT PERJUANGAN
KEPADA WIRA PAHLAWAN

HALUS BAGAIKAN SUTERA
MEMPELAI TANGIS ANAKNYA
ITULAH PERJUANGANNYA
BERSAMA KITA NIKMATINYA

MAJULAH PERKEP SENTIASA
GERAKKAN HATI DAN JIWA
BERUSAHA MAJU JAYA
UNTUK KITA BERSAMA

(Ulang semula dari rangkap pertama)

SEJARAH PERKEP


Inspirasi penubuhan Persatuan Keluarga Polis atau nama ringkasnya PERKEP lahir atas dasar inginkan kaum wanita maju dan meraih apa yang tertinggal selama ini, dengan keahlian lebih kurang 80,000 orang di seluruh Malaysia, persatuan ini terus berdiri tegap dan mantap sehingga ke hari ini.


Menyingkap kepada sejarah penubuhannya di mana persatuan yang pada asalnya dikenali sebagai ‘Perkumpulan Kaum Ibu Polis’ (Women Police Institute) buat pertama kalinya telah mengadakan mesyuarat pada 26 julai 1967 yang dipengerusi oleh Y.Bhg. Tan Sri Hj. Hussain B. Hj. Mohd. Sidek, Timbalan Ketua Polis Negara ketika itu. Hasil dari itu satu Perintah Pasukan dikeluarkan pada 20 Oktober 1967 (Force Order 447/67) memaklumkan pada semua Ibu Pejabat Kontinjen dan Ibu Pejabat Daerah berkenaan dengan penubuhan persatuan wanita ini di Ibu Pejabat Polis DiRaja Malaysia, Kuala Lumpur dan menyatakan juga undang-undang berkenaan penubuhannya.


Ekoran dari itu pada 3 Ogos 1968 satu lagi mesyuarat diadakan dipengerusikan oleh Y.Bhg. Puan Sri Hajah Saodah isteri kepada Y.Bhg. Tan Sri Mohd. Salleh B. Ismail, Ketua Polis Negara ketika itu bertempat di Bilik Gerakan lama Ibu Pejabat Polis Jalan Bluff, Kuala Lumpur. Turut hadir sama adalah isteri-isteri Ketua Polis Negeri dan isteri-isteri PJP Sabah dan Sarawak. Di dalam mesyuarat tersebut satu kata sepakat telah dicapai iaitu memberi nama baru bagi persatuan.


Bermula dari sinilah Persatuan Keluarga Polis atau singkatannya PERKEP mendapat nama. Natijah dari itu PERKEP didaftarkan pada 10 jun 1969 (Bil. R.S.M. 779/68(6) PPP/SEL. 197/68) dengan diterajui oleh Pengerusi-Pengerusinya yang berkaliber yang menjadi asas kejayaan dan pencapaian yang membanggakan hingga ke hari ini.


Link Untuk DOWNLOAD Lagu Polis Yang lain :


- Download Mp3 : Koleksi Lagu Polis Diraja Malaysia
- Download Mp3 : Lagu Tegas, Adil Dan Berhemah













0 Komen:

Post a Comment